Creating USPs

When markets offer so many alternatives already, it’s difficult thinking up new ideas to appeal to the over-targetted, already-satisfied customers.

Apple’s approach is clear: the USP with their latest product launch is stated without hype and over-marketed image: “the world’s thinnest notebook”. The MacBook Air:

macbookair.jpg

So what about this one: Arrogant Bastard Ale. It’s been popping up on websites from San Francisco to Cincinnati, but no one’s sure yet whether it’ll be a success.

arrogantbastardale2.jpg

My question is: is the USP about who makes the ale or who it’s targetted at?

Alex Woodruff

About Alex Woodruff

Share a little biographical information to fill out your profile. Share a little biographical information to fill out your profile. Share a little biographical information to fill out your profile.

One response to “Creating USPs

  1. I’ll give you a comment concerning the MacBook Air, and yes it’s also concerning the “P” of Product:

    Ich hatte noch vor der Markteinführung des MacBooks einen Produkttest gelesen (ich weiß leider nicht mehr genau wo das war).

    Jedenfalls hat der Tester das Gerät für zwei Wochen leihweise zur Verfügung gestellt bekommen.

    Genutzt hat er es allerdings nur ein Nachmittag lang.

    Denn als er es am nächsten Tag gesucht hatte, war es verschwunden.

    – Seine Frau hatte es beim aufräumen zwischen den alten Zeitungen nicht bemerkt (weder größe noch Gewicht)-

    ;-)

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.